Арт-терапія


 Арт-терапія включає в себе безліч методів впливу на психіку і емоційну сферу дитини мистецтвом, творчістю, творенням прекрасного. Арт-терапевтичні заняття досить широко використовуються дитячими психологами, психотерапевтами, психіатрами, а також соціальними педагогами і реабілітологами.

За допомогою зрозумілих і простих дій, які складають суть методу — малювання, танці, музика, ліплення і т. д. – дитина може відкрити потаємні куточки своєї душі, висловити тривоги і хвилювання, які не завжди в силу віку чи інших факторів може висловити словами.

Мистецтво, від якого і бере свою назву метод лікування, багатогранно, тому і видів лікування мистецтвом існує досить багато. Основні методи такі.

Ізотерапія (лікування малюванням) — широко застосовується для діагностики психологічних травм у дитини, труднощів підліткового періоду, у дітей сором'язливих і закритих.

Бібліотерапія (лікування книжкою) — найвідоміший підвид цього методу — казкотерапія, використовуваний для дітей молодшого дошкільного і шкільного віку.

Музикотерапія (лікування музикою) — метод, який в діагностичних цілях використовується рідко, але широко і цілком успішно застосовується для зняття підвищеної тривожності, розкріпачення і релаксу. Часто застосовується для корекції психологічного стану малюків і підлітків з порушеннями зорових функцій.

Драматерапія (лікування прилученням до театрального дійства) — метод добре показує себе в роботі з тривожними і надмірно емоційними хлопчиками і дівчатками.

Лялькотерапія (лікування ляльковим театром).

Танцювальна терапія (впливом танцем) — лікування, яке відмінно зарекомендувало себе у вирішенні проблем затиснутих і закритих дітей.

Пісочна терапія (маніпуляції з піском і дрібними фігурками) — метод аналітичної психотерапії. Застосовується і у традиційної психіатрії для діагностики деяких порушень сприйняття. 

Глинотерапія (лікування ліпленням) — цей метод є різновидом ізотерапії, але має ряд переваг: під час ліплення відбувається стимуляція нервових закінчень на подушечках пальців і на долонях. Саме це дає позитивні результати в корекції станів у дітей з порушеннями ЦНС, з порушеннями зору, слуху.



Коментарі