ЛІНІЇ З ХАРАКТЕРОМ

 ЛІНІЇ З ХАРАКТЕРОМ
Дуже цікава арт-терапевтична вправа, яка дозволяє говорити з дітьми про почуття.

Мета: Формування уяви і фантазії, творчих здібностей, розвиток емоційної сфери дитини.
Матеріал: Кольорові олівці, фломастери, аркуш чистого паперу. Можна підібрати музичні фрагменти на різний настрій: спокійний, веселий, сумний, енергійний, плавний, і вмикати їх, коли діти налаштовуються і малюють ту чи іншу лінію.
Ми знаємо, що лінії бувають прямими і хвилястими. Але, виявляється, лінії можуть бути непростими, а з характером. Саме такі лінії ми і будемо сьогодні малювати. Який же характер може бути у ліній? Такий же, як і у людей. У когось спокійний, у когось веселий, у когось похмурий. Спокійній лінії довподоби тихо полежати, поспати. Забіякувата лінія так і хоче кого-небудь зачепити. А вертка лінія любить покрутитися. Щоб у нас вийшло намалювати лінії з характером, ми повинні зосередиться на тому характері, який малюємо. Відчути його. І тоді наші руки зможуть намалювати те, що ми відчуваємо. Приготуйте аркуш. На ньому сьогодні з’являться 6 ліній.
Перша лінія – спокійна-спокійна. (Уповільнюємо мову, говоримо повільно, плавно). Вона повільно рухається по аркушу паперу. Уявіть це, відчуйте, дайте руці це намалювати. Цікаво, який колір підійде для спокійної лінії? (Зелений, синій). Діти підбирають колір і малюють спокійну лінію.
Друга лінія – весела і радісна! (Бадьорий голос). Відчуйте цей настрій! Ця лінія хоче співати, веселитися, танцювати! Яким кольором намалюємо цю лінію? (Червоним, помаранчевим, жовтим). Діти малюють радісну лінію, хто хоче, коментує свої малюнки.
Третя лінія – хвилююча. Що вона вам нагадує. Який колір для неї підходить? Який у неї настрій?
Четверта лінія – сумна. Вона погано себе почуває. Напевно, захворіла. Яким кольором її зобразити? Який у неї вигляд?
П’ята лінія – зубаста! Характер у неї сильний, рішучий, небезпечний! Це – лінія забіяка! Від неї краще триматися подалі! Яким кольором ми її покажемо?
Шоста лінія – стрибуча! Вона не стоїть на місці, весь час стрибає, як ніби в неї вставлена пружина або моторчик! Якого вона кольору?
Коли всі лінії намальовані, можемо обговорити з дітьми їхні малюнки, а потім задати питання на розвиток уяви:
1. Що радісна лінія говорить спокійній?
2. Які лінії дружать, а які – не дружать?
3. Давайте запитаємо хвилясту лінію, чи була вона на морі і з ким там познайомилася.
4. Чим любить займатися зубаста лінія?
5. Де любить гуляти радісна лінія?



Коментарі